Boldogsál

Általános Szerződési Feltételek (ÁSZF)

 

Kedves Vásárló !

 

Kérjük, hogy megrendelése véglegesítése előtt figyelmesen olvassa el a jelen dokumentumot, mert megrendelése véglegesítésével a Vevő elfogadja a jelen ÁSZF tartalmát!

Kérjük, hogy csak akkor vegye igénybe szolgáltatásainkat, amennyiben az Általános Szerződési Feltételek minden pontjával egyetért, és kötelező érvényűnek tekinti magára nézve.

Az Eladó nem köt szerződést kiskorúakkal. Vásárló a jelen Általános Szerződési Feltételek elfogadásával nyilatkozik arról, hogy a szerződés megkötésekor 18. életévét betöltötte.

 

Megrendelésének jóváhagyásával és elküldésével, Ön, mint Vevő a Boldogsál internetes weboldal (továbbiakban „Weboldal”) vásárlója lesz (továbbiakban „Vásárló” / „Vevő” / „Ügyfél”).  A Vásárló a megrendelése véglegesítése előtt jogosult megismerni jelen ÁSZF rendelkezéseit. Az Eladó a hatályos Általános Szerződési Feltételeit internetes weboldalán teszi közzé.

Jelen dokumentum nem kerül iktatásra (így iktatott szerződés utóbb nem lesz hozzáférhető), kizárólag elektronikus formában kerül megkötésre a lent írtak szerint (így a Ptk. 6:82.§-a alapján elektronikus úton kötött szerződésnek minősül és nem minősül írásba foglalt szerződésnek), magatartási kódexre nem utal, nyelve magyar. Az Eladó szakmai érdekképviseleti szervnek nem tagja.

 

 

  1. Eladó adatok:

 

Webáruház neve: Boldogsál

Üzemeltető: Koroknay Nóra

 

Cégnév: Veress Zoltán egyéni vállalkozó

Székhely: 3350 KÁL, Rózsa utca 31.

Levelezési cím: 3350 KÁL, Rózsa utca 31.

Nyilvántartási szám: 31612895

Adószám: 66089672-2-30

Bankszámlaszám belföldi utalás esetén: MBH Bank , 61900105-17202541

Bankszámlaszám külföldről indított utalás esetén: MBH Bank, IBAN: HU65 6190 0105 1720 2541 0000 0000

 

Kapcsolattartó: Koroknay Nóra

E-mail:  boldogsal@gmail.com

Telefon:  +36-20/52-33-896

nyitvatartás: online

ügyintézés: munkanapokon 10-16 óráig

 

  1. Általános rendelkezések:

 

2.1. Jelen Általános Szerződési Feltételek 2023. november 1. napján lépnek hatályba, az ezt követően létrejött megrendelések, szerződések tekintetében alkalmazandók.

2.2. A Weboldal szerzői jogvédelem alatt áll. Az Eladó fenntartja magának a jogot a weboldalon bemutatott termékek, valamint a megjelenő szöveg és képi-, hangi-, illetve videótartalmára. A szerzői jog tulajdonosa: Koroknay Nóra

2.3  Az Eladó semmilyen felelősséget nem vállal azért, ha bármilyen működési hiba észlelhető az internetes hálózatban, ami megakadályozza az oldal működését és a vásárlást.

 

2.4 A Boldogsál internetes oldalon szabadon lehet böngészni és a vásárlás sem regisztrációhoz kötött. A vásárlás, és a hozzá kapcsolódó adatszolgáltatás önkéntes. A megrendelő a „kapcsolati űrlap” kitöltésével és elküldésével elfogadja jelen szerződési feltételeket, és magára nézve azt kötelező érvényűnek ismeri el.

2.5 A Weboldalon egyedi, kézzel készült termékek kaphatóak. Nincs két teljesen egyforma termék. Eladó felhívja Vásárló figyelmét a termékek rendeltetés szerinti használatára és a mosási útmutató betartására. A termékek alapanyag összetétele a termékleírásokban megtalálhatóak. A termékek tisztításáról a Kezelési útmutatóban talál részletes tájékoztatót.

 

  1. Megvásárolható termékek, szolgáltatások köre:

3.1. A weboldalon Koroknay Nóra kézzel készített textiltermékei vásárolhatóak meg. A termékek cicabarát műhelyben készültek.

 

3.2. A termékekről megjelenő képek a tényleges árut ábrázolják. A termékekről készült fotók színei és a monitoron megjelenő színek eltérhetnek a termék valós színétől a monitorok eltérő színbeállítása miatt. A termékek  előzetes időpont egyeztetés után az eladó székhelyén személyesen is megtekinthetőek.

 

3.3. A weboldalon a megvásárolható termékek részletes tulajdonságairól az egyes termékeknél szereplő leírásokban adunk tájékoztatást. Bővebb felvilágosítást a boldogsal@gmail.com e-mail címen kérhet.

Az adott termékek mellett feltüntetett vételár pénzneme magyar Forint. Az ár tartalmazza az áfát és belföldi megrendelés esetén  a csomagolási- és szállítási költségeket is.

Az Eladó mindent megtesz az adatok pontos feltűntetésért. A termékek valós és mért méretei között 1-2 centiméteres eltérés azonban előfordulhat.  Minden termék egyedi darab.

3.4.  Megrendeléskor a Vásárló felelőssége, hogy az adatai pontosan kerüljenek megadásra. A termék a Vásárló által megadott adatok alapján kerül szállításra. Az Eladó a pontatlan adatbevitel alapján történő teljesítésért felelősségét kizárja.

 

  1. Ügyfélszolgálat:

 

Az Eladó a jelen Általános Szerződési Feltételekben rögzített elérhetőségein válaszol a Vásárlók megrendeléssel kapcsolatos kérdéseire.

 

  1. Vásárlás menete:

 

5.1. A weboldalon történő vásárlás nincs regisztrációhoz kötve.

 

5.2. Rendelés menete:

A Vásárló megrendelését a termék leírás alatti piros „ÉRDEKEL” gombra kattintva , vagy a „Kapcsolat” menüpontban a kapcsolati űrlapon, vagy közvetlenül a boldogsál@gmail.com  e-mail címen tudja leadni hivatkozva a termék cikkszámára .

 

5.3 A rendelés véglegesítése (ajánlattétel):

Amennyiben Vásárló meggyőződött arról, hogy a kapcsolati űrlap tartalma megegyezik az általa megrendelni kívánt termékekkel, valamint az Vásárló adatai helyesen szerepelnek, úgy a „Küldés” gombra kattintva küldheti el megrendelését.

A honlapon közölt információk nem minősülnek az Eladó részéről szerződés megkötésére vonatkozó ajánlatnak. A jelen ÁSZF hatálya alá tartozó megrendelések esetén a Vevő minősül ajánlattevőnek.

Vevő a megrendelő e-mail elküldésével kifejezetten tudomásul veszi, hogy ajánlatát megtettnek kell tekinteni.

 

A Vásárlónak lehetősége van előzetes egyeztetés után személyesen megtekinteni  a megvásárolni kívánt terméket az Üzemeltető székhelyén : 3350 KÁL, Rózsa utca 31.

 

5.4 Rendelés feldolgozása, a szerződés létrejötte:

Az Eladó a megrendelésre 48 órán belül visszaigazoló e-mailt küld a Vevő által megadott e-mail címre. Eladó kéri a Vásárlót, hogy levelező rendszerének „Spam”, „Promociók” mappáját is ellenőrizze, amennyiben a visszaigazoló e-mail 48 órán belül nem érkezik meg. Az Eladó fenntartja a jogot, hogy visszautasítsa a megrendelési ajánlatot. A szerződés akkor jön létre, amikor az Eladó megküldi a visszaigazoló e-mailt a rendelés elfogadásáról. A szerződés határozott időre jön létre és  mindkét fél általi teljesítési kötelezettséggel jár. A szerződés csak a jelen ÁSZF-ben írt elállási jog gyakorlásával vagy a Felek közös megállapodásával szűnik meg.

Miután a termék vételára a Vásárló által kifizetésre került, az átutalás megtörtént, az Eladó elektronikus számlát küld Vevő e-mail címére, majd csomagolja és postázza Vevő számára a megrendelt terméket. Eladó e-mailben, vagy SMS-ben értesíti a Vásárlót, amikor postára adta a csomagot.  Az Eladó felelősséget nem vállal a szállítási határidőkre vonatkozóan, de minden tőle elvárhatót megtesz annak érdekében, hogy a megrendelést a lehető legrövidebb időn belül eljuttassa a Vásárlóhoz.

 

5.5 Szerződéskötés feltételeire vonatkozó tájékoztatás:

A szerződéskötés nyelve magyar. A megrendelés leadása elektronikus úton megkötött szerződésnek minősül, amelyre az elektronikus kereskedelmi szolgáltatások, valamint az információs társadalommal összefüggő szolgáltatások egyes kérdéseiről szóló 2001. évi CVIII. törvényben foglaltak megfelelően irányadóak. A megkötött elektronikus szerződés biztonsági elektronikus aláírással nincs ellátva, így nem kerül iktatásra, utólag nem lesz hozzáférhető. A szerződés a Vásárló és a vállalkozás közötti szerződések részletes szabályairól szóló 45/2014 (II.26.) Korm. rendelet hatálya alá tartozik, és szem előtt tartja a Vásárlók jogairól szóló Európai Parlament és a Tanács 2011/83/EU irányelvének rendelkezéseit.

A szerződés az e-mailen történő visszaigazolás megérkezésével jön létre.

Ha a webáruház a szerződésben vállalt kötelezettségét azért nem teljesíti, mert a szerződésben meghatározott áru nem áll rendelkezésére, illetve a megrendelt szolgáltatást nem áll módjában nyújtani, köteles erről a Vásárlót tájékoztatni.

 

  1. Fizetési módok:

6.1. A fizetés módja személyesen vagy banki előre utalással lehetséges.

A megrendelet termék kiszállítására minden esetben a vételár bankszámlánkon történt jóváírását követően kerül sor.

Banki előre utalással történő teljesítés: A visszaigazoló e-mailben megtalálja a bankszámlaszámunkat és az utalással kapcsolatos információkat.(Bankszámlaszámunkat az Eladó adatok között is megtalálja).

 

6.2 A fizetési határidő a visszaigazolás kiküldését követő 5 munkanap, mely eredménytelen elteltét követően a Szolgáltató jogosult a szerződéstől indokolási kötelezettség nélkül elállni, mely esetben ön semmilyen igény érvényesítésére nem jogosult.

 

  1. Számlázás:

Vásárló elfogadja, hogy a termék ellenértékéről kiállított számlát kizárólag elektronikus úton kapja meg az általa megadott elektronikus levelezési címre. A Vásárlónak gondoskodnia kell arról, hogy az elektronikus úton történő számla kézbesíthető legyen és a technikai beállítások (pl. tűzfalak) ezt ne akadályozzák. Elektronikus levelezési cím változása esetén a Vásárló köteles az Eladót elektronikus levélben értesíteni.

 

Szállítási módok

8.1. Terméket az Eladó belföldre és külföldre is szállít.

A termékek személyes átvételére is van lehetőség előre egyeztetett időpontban, az Eladó székhelyén: 3350 Kál, Rózsa utca 31.

Személyes átvétel esetén a termék kizárólag akkor kerül átadásra a Vásárló részére, amennyiben annak ellenértékét kiegyenlítette készpénzzel, vagy banki átutalással.

 

8.2.  A megrendelt áru kézbesítése  a Magyar Posta szolgáltatásai igénybevételével történik. A kiszállítást a Magyar Posta (Magyar Posta Zártkörűen Működő Részvénytársaság Székhelye:  Budapest, 1138 Budapest, Dunavirág utca 2-6.) hajtja végre.

A kézbesítést a Magyar Posta végzi a saját üzletszabályzatában foglaltaknak megfelelően, amely megtalálható honlapján a www.posta.hu internetes címen.

A kézbesítés jellemzően munkaidőben történik, ezért a Vevő szállítási címként napközbeni (lakcímtől eltérő esetben például munkahelyi) címet és átvevő nevet adjon meg. Amennyiben a címzett várhatólag nem tudja a csomagot napközben átvenni, megteheti a postahivatalban.

8.3. Belföldi címre történő megrendelés esetén a termékek ára tartalmazza a csomagolás és szállítás költségeit.

8.4. Külföldi címre történő megrendelés esetén a megrendelt áru kézbesítése a Magyar Posta szolgáltatásai igénybevételével történik, annak mindenkori díjszabása szerint, csomagként. A szállítási költséget az adott csomag súlya és a kézbesítési cím határozza meg.  Ennek pontos összegéről, a Megrendelő által megadott pontos szállítási cím ismeretében az Eladó e-mailben értesítést küld, melyet a Vevő visszaigazolással  vagy elutasít (eláll a vételtől), vagy elfogad (megerősíti vételi szándékát). A Vevő részéről a visszaigazolás elmulasztása, 5 nap eltelte után a megrendelés elutasításának minősül.

8.5 A küldemények kézbesítésének meghiúsulása: Ha a Küldemény kézbesítése nem járt sikerrel, az Magyar Posta írásbeli értesítő formájában tájékoztatja a Címzettet erről a tényről, és a Küldemény az Magyar Posta által megadott postára kerül, ahol a küldemény még 10 napon keresztül átvehető az értesítés és a személyazonosságot igazoló okmány felmutatásával. Ha ez az időszak letelik, a Küldemény visszaszállításra kerül az Eladóhoz.

8.6  A Vevő hibájából át nem vett küldemények szállítási és visszaszállítási díja a Vevőt terheli, ezért az Eladó nyomatékosan felhívja a Vevő figyelmét, hogy csak akkor adja le megrendelését, ha annak átvételét  biztosítani tudja.

8.7 A küldemény ellenőrzése átvételkor: A Küldemény átvevője köteles átvételkor a Küldeményt a szállító jelenlétében megvizsgálni és nyilvánvaló, a Küldemény külső csomagolásán észlelt sérülés esetén kérje jegyzőkőnyv felvételét és ne vegye át a csomagot! Utólagos, jegyzőkönyv nélküli reklamációt az Eladónak nem áll módjában elfogadni. A Vevő a csomag sértetlensége esetén nem kérheti a kézbesítőtől a csomag bontását és tartalmának tételes átadását.

 

  1. Szállítási idő:

Az Eladó mindent megtesz annak érdekében, hogy a rendelést mielőbb postára adja.

Az Eladó a szállítás megkezdésének napján e-mailben értesíti a Vevőt a csomag feladásáról.

Az Eladó felelősséget a szállítás idejéért nem tud vállalni.

 

  1. Szállítás díja:

10.1 A szállítás díja belföldre történő megrendelés és személyes átvétel esetén ingyenes.  A szállítás díja az Eladót terheli.

10.2. Külföldi címre történő megrendelés esetén a szállítási költség a Vevőt terheli.

A csomag szállítási díjának megállapítása a Magyar Posta aktuális díjszabása szerint történik, az adott csomag súlya és a kézbesítési cím alapján. Ennek pontos összegéről, az Eladó visszaigazoló e-mailben tájékoztatja a Vevőt.

 

  1. Visszaküldés díja:

A visszaküldés díja a Vevőt terheli. Lehetőség van a visszárut személyesen átadni az Eladó székhelyén: 3350 KÁL, Rózsa utca 31.

 

A visszaküldéssel kapcsolatban a Vásárló az Eladót minden esetben  köteles előzetesen értesíteni elektronikus úton (e-mail üzenetben). Amennyiben ez a feltétel nem teljesül és az Eladó rajta kívülálló okok miatt nem kapja meg a visszajuttatott csomagot, jogában áll a vételár visszatérítést megtagadni.

 

  1. Az Eladó által forgalmazott termékekkel kapcsolatos tájékoztatás és felelősségvállalás:

 

Eladó az általa forgalmazott termékek nem rendeltetésszerű használatából eredő károkért, egészségügyi problémákért felelősséget nem vállal.

 

  1. Adatvédelem:

 

Az Eladó kizárólag a hatályos jogszabályok rendelkezéseivel összhangban, az adatkezelési és adatvédelmi rendelkezések előírásait szigorúan betartva végzi a személyes adatok kezelését, figyelembe véve a jogszerűség, tisztességes eljárás és átláthatóság, a célhoz kötöttség, adattakarékosság, pontosság, korlátozott tárolhatóság alapelveit.

Az Eladó megtesz minden olyan technikai és szervezési intézkedést, hogy partnerei, Vásárlói személyes adatait biztonságos, az Európai Parlament és a Tanács (EU) 2016/679. rendelete által előírt módon kezelje.

A személyes adatok kezelésével kapcsolatos Adatkezelési Tájékoztató szintén az Eladó weboldalán és székhelyén érhető el.

 

 

  1. Elállás joga:

 

Az üzlethelyiségen kívül kötött és a távollévők között kötött szerződések esetében a Vásárlót a termék átvételének napjától számított 14 naptári napon belül indokolás nélküli elállási jog illeti meg. A Vásárló az elállási jogát a szerződés megkötésének napja és a termék átvétele közötti időszakban is gyakorolhatja. Írásban történő elállás esetén elegendő az elállási nyilatkozatot elküldeni 14 naptári napon belül. A Vásárló ezen jogát az erre vonatkozó egyértelmű nyilatkozat megtétele, vagy a 45/2014. (II. 26.) Kormányrendelet 2. számú mellékletében (és az alábbiakban) található elállási/felmondási nyilatkozatminta útján gyakorolhatja:

 

Nyilatkozat-minta elálláshoz:

(csak a szerződéstől való elállási szándék esetén töltse ki és juttassa vissza)

Címzett:     Veress Zoltán e.v.

Cím :    3350 Kál, Rózsa utca 31.

Alulírott …………………………. kijelentem, hogy gyakorlom elállási/felmondási jogomat az alábbi termék/ek adásvételére vagy az alábbi szolgáltatás nyújtására irányuló szerződés tekintetében:

Szerződéskötés időpontja /átvétel időpontja:

A fogyasztó neve: ………………………………….

A fogyasztó címe: ………………………………….

A vételárat az alábbi bankszámlaszámra kérem visszautalni :(abban az esetben töltse ki, ha szeretné, hogy a vételárat banki átutalással fizessük vissza):  ………………………….

A fogyasztó aláírása: ………………………………. (kizárólag papíron tett nyilatkozat esetén)

Kelt: ……………………………………

 

A nyilatkozatot a Vásárló elküldheti az Eladónak e-mailen (boldogsal@gmail,com), vagy székhelyére címzett postai levél (Veress Zoltán egyéni vállalkozó 3350 Kál,  Rózsa utca 31.) formájában. A fent írt határidő teljesítettnek minősül, ha a Vásárló elállási szándékát legkésőbb a termék átvételétől számított 14. napon közli. Az ezzel kapcsolatos bizonyítási teher a Vásárlót terheli. Amennyiben a Vásárló ilyen módon eláll a szerződéstől, az Eladó haladéktalanul, de legkésőbb az elállásról való tudomásszerzéstől számított 14 naptári napon belül visszatéríti a Vásárló által ellenszolgáltatásként megfizetett teljes összeget. Az Eladó a Vásárlónak visszajáró összeget a Vásárló által igénybe vett fizetési móddal megegyező módon téríti vissza. A Vásárló kifejezett beleegyezése alapján az Eladó a visszatérítésre más fizetési módot is alkalmazhat, de a Vásárlót ebből adódóan semmilyen többletdíj nem terheli.

Amennyiben a Vásárló a legkevésbé költséges szállítási mód helyett kifejezetten más szállítási módot igényelt, az Eladó az ebből eredő többletköltséget nem köteles visszatéríteni.

Az Eladó mindaddig jogosult visszatartani a termék ellenértékét és a vásárlás során felmerült költségeket, amíg a Vásárló a terméket vissza nem szolgáltatta, vagy nem igazolta hitelt érdemlően, hogy azt visszaküldte, a kettő közül a korábbi időpontot kell figyelembe venni. A megvásárolt terméket a Vásárlónak indokolatlan késedelem nélkül, de legkésőbb az elállási szándék bejelentésétől számított 14 naptári napon belül sértetlen és hiánytalan állapotban vissza kell küldenie az Eladó részére. A határidő betartottnak minősül, ha a 14 napos határidő letelte előtt elküldi a terméket. A termék visszaküldésének közvetlen költségét a Vásárló viseli. Az Eladó nem köteles átvenni az utánvéttel, vagy portósan visszaküldött terméket, mivel a visszaküldéssel kapcsolatos szállítási költség a Vásárlót terheli.

 

Az Eladó felhívja a Vásárló figyelmét továbbá arra, hogy a fogyasztóvédelmi jogszabály alapján Vevő az elállási jog érvényesítésére nyitva álló 14 napos időtartam alatt csak olyan mértékig használhatja a terméket, amely a termék jellegének és tulajdonságainak megállapításához (a továbbiakban: felpróbálás) szükséges. A visszaküldött termékek tehát nem lehetnek használtak, kopottak, mosottak, szennyezettek vagy sérültek, és nem mutathatják a használat jeleit.

Amennyiben a terméket a felpróbálás mértékét meghaladó használt állapotban, illetve sérülten vagy hiányosan küldi vissza, Vevő az értékcsökkenésért helytállni tartozik és az Eladó nem köteles a termék teljes árát és a költségeket megtéríteni.

 

A Fogyasztót terheli annak bizonyítása, hogy elállási jogát a jelen pontban meghatározott rendelkezéseknek megfelelően gyakorolta.

 

  1. Kellékszavatosság:

 

15.1 Milyen esetben élhet a Vásárló a kellékszavatossági jogával?
A Vásárló az Eladó hibás teljesítése esetén az Eladóval szemben kellékszavatossági igényt érvényesíthet a Polgári Törvénykönyv szabályai szerint.

 

15.2 Milyen jogok illetik meg a Vásárlót kellékszavatossági igénye alapján?
A Vásárló – választása szerint – az alábbi kellékszavatossági igényekkel élhet: Kérhet kijavítást vagy kicserélést, kivéve, ha az ezek közül a Vásárló által választott igény teljesítése lehetetlen vagy az Eladó számára más igénye teljesítéséhez képest aránytalan többletköltséggel járna. Ha a Vásárló a kijavítást vagy a kicserélést nem kérte, illetve nem kérhette, úgy igényelheti az ellenszolgáltatás arányos leszállítását, vagy a hibát az Eladó költségére a Vásárló is kijavíthatja, illetve mással kijavíttathatja vagy – végső esetben – a szerződéstől is elállhat. Választott kellékszavatossági jogáról a Vásárló egy másikra is áttérhet, az áttérés költségét azonban a Vásárló viseli, kivéve, ha az indokolt volt, vagy arra az Eladó adott okot.

 

15.3 Milyen határidőben érvényesítheti a Vásárló kellékszavatossági igényét?
A Vásárló köteles a hibát annak felfedezése után haladéktalanul, de nem később, mint a hiba felfedezésétől számított kettő hónapon belül közölni. Ugyanakkor a szerződés teljesítésétől számított két éves elévülési határidőn túl kellékszavatossági jogait már nem érvényesítheti a Vásárló. Használt dolog esetén ez a határidő 1 év.

 

15.4 Kivel szemben érvényesítheti a Vásárló kellékszavatossági igényét?
A Vásárló az Eladóval szemben érvényesítheti kellékszavatossági igényét.

 

15.5 Milyen egyéb feltétele van a Vásárló kellékszavatossági jogai érvényesítésének?
A teljesítéstől számított 6 hónapon belül a Vásárlói kellékszavatossági igény érvényesítésének a hiba közlésén túl nincs egyéb feltétele, ha a Vásárló igazolja, hogy a terméket, illetve a szolgáltatást az Eladó nyújtotta. A teljesítéstől számított hat hónap eltelte után azonban már a Vásárló köteles bizonyítani, hogy a Vásárló által felismert hiba már a teljesítés időpontjában is megvolt.

 

  1. Termékszavatosság:

 

16.1 Milyen esetben élhet a Vásárló a termékszavatossági jogával?
Ingó dolog (termék) hibája esetén a Vásárló – választása szerint – kellékszavatossági jogát, vagy termékszavatossági igényt érvényesíthet.

 

16.2 Milyen jogok illetik meg a Vásárlót termékszavatossági igénye alapján?
Termékszavatossági igényként a Vásárló kizárólag a hibás termék kijavítását vagy kicserélését kérheti.

16.3 Milyen esetben minősül a termék hibásnak?
A termék akkor hibás, ha az nem felel meg a forgalomba hozatalakor hatályos minőségi követelményeknek vagy pedig, ha nem rendelkezik a gyártó által adott leírásban szereplő tulajdonságokkal.

16.4 Milyen határidőben érvényesítheti a Vásárló termékszavatossági igényét?
Termékszavatossági igényét a Vásárló a termék gyártó általi forgalomba hozatalától számított két éven belül érvényesítheti. E határidő elteltével e jogosultságát elveszti.

 

16.5 Kivel szemben és milyen egyéb feltétellel érvényesítheti a Vásárló termékszavatossági igényét?
Termékszavatossági igényét a Vásárló kizárólag az ingó dolog gyártójával vagy forgalmazójával szemben gyakorolhatja. A termék hibáját termékszavatossági igény érvényesítése esetén a Vásárlónak kell bizonyítania.

A gyártó (forgalmazó) milyen esetben mentesül termékszavatossági kötelezettsége alól?
A gyártó (forgalmazó) kizárólag akkor mentesül termékszavatossági kötelezettsége alól, ha bizonyítani tudja, hogy:

  • a terméket nem üzleti tevékenysége körében gyártotta, illetve hozta forgalomba, vagy
  • a hiba a tudomány és a technika állása szerint a forgalomba hozatal időpontjában nem volt felismerhető vagy
  • a termék hibája jogszabály vagy kötelező hatósági előírás alkalmazásából ered.

A gyártónak (forgalmazónak) a mentesüléshez elegendő egy okot bizonyítania. Ugyanazon hiba miatt kellékszavatossági és termékszavatossági igényt egyszerre, egymással párhuzamosan nem érvényesíthet a Vásárló. Termékszavatossági igény eredményes érvényesítése esetén azonban a kicserélt termékre, illetve kijavított részre vonatkozó kellékszavatossági igényét a Vásárló a gyártóval szemben érvényesítheti.

 

  1. Jótállás:

 

Jogszabályban előírt kötelező jótállási kötelezettség nem vonatkozik az Eladó által forgalmazott termékekre.

 

  1. Szavatossági igény bejelentésének módja:

 

Amennyiben az Eladó által forgalmazott termékkel kapcsolatban a Vásárló szavatossági jogát kívánja érvényesíteni, azt a szerződéskötés tényét igazoló bizonylat (számla) (vagy annak másolata) bemutatásával tudja megtenni. Az igényérvényesítés történhet személyesen és írásban is (postai vagy elektronikus levél formájában).

  1. Személyes bejelentés:

A Vásárló bejelentheti személyesen szavatossági igényét az Eladó székhelyén (3350 Kál, Rózsa utca 31.) Az Eladó a kifogásáról jegyzőkönyvet vesz fel, amelyben rögzíti:

  • a Vásárló nevét, címét,
  • a termék megnevezését, vételárát,
  • a Vásárlás időpontját,
  • a hiba bejelentésének időpontját, – a hiba leírását,
  • a Vásárló által érvényesíteni kívánt igényt,
  • a kifogás rendezésének módját.

Ha a kifogás rendezésének módja a Vásárló igényétől eltér, az Eladó ennek indokolását a jegyzőkönyvben rögzíti. A jegyzőkönyv másolatát az Eladó átadja a Vásárlónak.

  1. Írásban történő bejelentés:

A Vásárló bejelentheti szavatossági igényét az Eladónak küldött postai úton küldött levélben (Veress Zoltán e.v. 3350 Kál, Rózsa utca 31.), vagy elektronikus levélben (boldogsal@gmail.com).

A levélnek tartalmaznia kell:

  • a Vásárló nevét, címét,
  • a termék megnevezését, vételárát,
  • a vásárlás időpontját,
  • a hiba bejelentésének időpontját,
  • a hiba leírását,
  • a Vásárló által érvényesíteni kívánt igényt.

Amennyiben az Eladó a Vásárló igényének teljesíthetőségéről annak bejelentésekor nem tud nyilatkozni, álláspontjáról legkésőbb 3 munkanapon belül köteles értesíteni a Vásárlót.
Az Eladó törekszik rá, hogy a kijavítást, vagy kicserélést legfeljebb 15 napon belül elvégezze.
Javításra a terméket az Eladó elismervény ellenében veszi át. Az elismervényen feltüntetésre kerül a Vásárló neve, címe, a termék azonosításához szükséges adatok, a termék átvételének ideje és a javított termék átvételének időpontja.

 

  1. Panaszkezelés:

 

Amennyiben a Vásárló az Eladó által forgalmazott termékkel kapcsolatban nem elégedett, és panasszal szeretne élni az Eladó felé, azt szóban, vagy írásban: postai úton (Veress Zoltán e.v. 3350 Kál, Rózsa utca 31.), vagy elektronikus levél formájában (boldogsal@gmail.com) teheti meg.

Az Eladó minden panaszt kivizsgál. A szóbeli panaszt az Eladó köteles azonnal megvizsgálni, és szükség szerint orvosolni. Ha a Vásárló a panasz kezelésével nem ért egyet, vagy a panasz azonnali kivizsgálása nem lehetséges, az Eladó a panaszról és az azzal kapcsolatos álláspontjáról haladéktalanul köteles jegyzőkönyvet felvenni, és annak egy másolati példányát személyesen közölt szóbeli panasz esetén helyben a Vásárlónak átadni.

Telefonon vagy egyéb elektronikus hírközlési szolgáltatás felhasználásával közölt szóbeli panasz esetén a Vásárlónak legkésőbb 30 napon belül – az írásbeli panaszra adott válaszra vonatkozó előírásoknak megfelelően – az érdemi válasszal egyidejűleg megküldeni.

Az írásbeli panaszt az Eladó – ha az Európai Unió közvetlenül alkalmazandó jogi aktusa eltérően nem rendelkezik – a beérkezését követően harminc napon belül köteles írásban, érdemben megválaszolni és intézkedni annak közlése iránt. Ennél rövidebb határidőt jogszabály, hosszabb határidőt törvény állapíthat meg. A panaszt elutasító álláspontját az Eladó indokolni köteles. A telefonon vagy elektronikus hírközlési szolgáltatás felhasználásával közölt szóbeli panaszt az Eladó köteles egyedi azonosítószámmal ellátni.

A panaszról felvett jegyzőkönyvnek tartalmaznia kell az alábbiakat:

  • a Vásárló neve, lakcíme,
  • a panasz előterjesztésének helye, ideje, módja,
  • a Vásárló panaszának részletes leírása, a Vásárló által bemutatott iratok, dokumentumok és egyéb bizonyítékok jegyzéke,
  • az Eladó nyilatkozata a Vásárló panaszával kapcsolatos álláspontjáról, amennyiben a panasz azonnali kivizsgálása lehetséges,
  • a jegyzőkönyvet felvevő személy és – telefonon vagy egyéb elektronikus hírközlési szolgáltatás felhasználásával közölt szóbeli panasz kivételével – a Vásárló aláírása,
  • a jegyzőkönyv felvételének helye, ideje,
  • telefonon vagy egyéb elektronikus hírközlési szolgáltatás felhasználásával közölt szóbeli panasz esetén a panasz egyedi azonosítószáma.

 

A panaszkezelés során következő adatokat kérheti el az Eladó el az Ügyféltől:

  • Ügyfél neve
  • Ügyfél lakcíme, székhelye, levelezési címe
  • Ügyfél telefonszáma
  • Értesítés módja
  • Panasszal érintett termék cikkszáma , vagy neve
  • Panasz leírása, oka
  • Ügyfél panasszal kapcsolatos igénye
  • A panasz alátámasztásához szükséges, az Ügyfél birtokában lévő dokumentumok másolata
  • A panasz kivizsgálásához, megválaszolásához szükséges egyéb adat

Az Eladó a panaszról felvett jegyzőkönyvet és a válasz másolati példányát öt évig köteles megőrizni, és azt az ellenőrző hatóságoknak kérésükre bemutatni.

A panasz elutasítása esetén az Eladó köteles a Vásárlót írásban tájékoztatni arról, hogy panaszával – annak jellege szerint – mely Hatóság vagy Békéltető Testület eljárását kezdeményezheti. A tájékoztatásnak tartalmaznia kell továbbá az illetékes Hatóság, illetve a Vásárló lakóhelye vagy tartózkodási helye szerinti Békéltető Testület székhelyét, telefonos és internetes elérhetőségét, valamint levelezési címét. A tájékoztatásnak arra is ki kell terjednie, hogy az Eladó a fogyasztói jogvita rendezése érdekében igénybe veszi-e a Békéltető Testületi eljárást.

 

  1. Békéltető Testület, Fogyasztóvédelem, Bíróság előtti jogérvényesítés:

 

Az Eladó ezúton tájékoztatja a Vásárlókat, hogy amennyiben a Vásárló nem ért egyet az Eladó válaszával, melyet panaszára adott, az alábbi hatóságokhoz fordulhat:

Békéltető Testületi eljárás kezdeményezéséhez a Vásárló lakóhelye szerinti illetőségű Békéltető Testülethez, vagy az Eladó székhelye szerinti Békéltető Testülethez fordulhat a Vásárló.

Az Eladó székhelye szerinti Békéltető Testület:

 

Heves Megyei Békéltető Testület

Cím: 3300 Eger, Faiskola út 15.
Telefonszám: 06-36-429-612
Fax: 06-36-323-615
E-mail: hkik@hkik.hu

 

 

A Békéltető Testület olyan független testület, mely a megyei kereskedelmi és iparkamarák, illetve a Fővárosi Kereskedelmi és Iparkamara mellett működik. Létrehozásuk célja az volt, hogy megkíséreljék a Vásárló és az Eladó között fennálló vitás kérdéseket bíróságon kívül megoldani, elsősorban egyezséget létrehozni a két fél között és ezzel egyszerűen, gyorsan és hatékonyan segíteni a fogyasztói jogok érvényesülését.

A Békéltető Testülethez fordulás feltétele, hogy a Vásárló megkísérelje a vitát közvetlenül az Eladóval rendezni. A Békéltető Testület eljárása ingyenes, a Vásárlónak csak akkor merülhet fel fizetési kötelezettsége, amennyiben a Testület a Vásárló hátrányára dönt.

A Békéltető Testület eljárása a Vásárló kérelmére indul. A kérelmet a Békéltető Testület elnökéhez kell írásban benyújtani: az írásbeliség követelményének levél, távirat, távgépíró vagy telefax útján, továbbá bármely egyéb olyan eszközzel is eleget lehet tenni, amely a címzett számára lehetővé teszi a neki címzett adatoknak az adat céljának megfelelő ideig történő tartós tárolását, és a tárolt adatok változatlan formában és tartalommal történő megjelenítését.

A kérelemnek tartalmaznia kell:

  • a Vásárló nevét, lakóhelyét vagy tartózkodási helyét,
  • az Eladó nevét, székhelyét vagy érintett telephelyét,
  • az illetékes Békéltető Testület helyett kérelmezett Testület megjelölését,
  • a Vásárló álláspontjának rövid leírását, az azt alátámasztó tényeket és azok bizonyítékait,
  • a Vásárló nyilatkozatát arról, hogy a Vásárló az Eladóval közvetlenül megkísérelte a vitás ügy rendezését,
  • a Vásárló nyilatkozatát arra nézve, hogy az ügyben más Békéltető Testület eljárását nem kezdeményezte, közvetítői eljárás nem indult, keresetlevél beadására, illetve fizetési meghagyás kibocsátása iránti kérelem előterjesztésére nem került sor,
  • a Testület döntésére irányuló indítványt,
  • a Vásárló aláírását.

A kérelemhez csatolni kell azt az okiratot, illetve annak másolatát (kivonatát), amelynek tartalmára a Vásárló bizonyítékként hivatkozik, így különösen az Eladó írásbeli nyilatkozatát a panasz elutasításáról, ennek hiányában a Vásárló rendelkezésére álló egyéb írásos bizonyítékot az előírt egyeztetés megkísérléséről.

Ha a Vásárló meghatalmazott útján jár el, a kérelemhez csatolni kell a meghatalmazást.

Amennyiben a Vásárló fogyasztói jogainak megsértését észleli, jogosult panasszal fordulni a lakóhelye szerint illetékes Fogyasztóvédelmi Hatósághoz. A panasz elbírálását követően a Hatóság dönt a fogyasztóvédelmi eljárás lefolytatásáról. A fogyasztóvédelmi elsőfokú hatósági feladatokat a fogyasztó lakóhelye szerint illetékes járási hivatalok látják el, ezek listája itt található: http://jarasinfo.gov.hu/

A Vásárló jogosult a fogyasztói jogvitából származó követelésének bíróság előtti érvényesítésére polgári eljárás keretében a Polgári Törvénykönyvről szóló 2013. évi V. törvény, valamint a Polgári Perrendtartásról szóló 2016. évi CXXX. törvény rendelkezései szerint.

 

  1. Vegyes és záró rendelkezések:

 

A Vásárló weboldalról történő megrendelése feltételezi, hogy a Vásárló az elektronikus kereskedelemre vonatkozó technikai valamint jogszabályi ismeretekkel rendelkezik. Ezen ismeretek hiányából, valamint az elektronikus termékek hibájából, az informatikai, távközlési szolgáltatóknak (például az internetszolgáltató) felróható hibákért az Eladó felelősséget nem vállal.  A Vásárlót terheli a számítógépe, illetve az azon található adatok védelmének kötelezettsége.

Az Eladó az Vásárló által rendelkezésre bocsátott adatokat célhoz kötötten, kizárólag a megrendelés teljesítése és az esetlegesen létrejövő szerződés feltételeinek későbbi bizonyítása érdekében tárolja.

Az Eladó, mint adatkezelő a következő cégnek adja tovább az adatokat adatfeldolgozás céljából: Magyar Posta Zrt részére, mely társaság a megrendelt áruk kiszállítása körében működik együtt az Eladóval.

 

A Vásárlót terheli a számítógépe, illetve az azon található adatok védelmének kötelezettsége.

Amennyiben kötelező erejű jogszabályi rendelkezés, vagy bírósági döntés jelen Általános Szerződési Feltételek bármely rendelkezését korlátozza vagy érvényteleníti, az nem érinti az Általános Szerződési Feltételek többi rendelkezésének érvényességét.

Jelen Általános Szerződési Feltételekben nem szabályozott kérdések tekintetében a Magyar Polgári Törvénykönyv (2013. évi V. tv.) és az egyéb vonatkozó jogszabályi rendelkezések irányadók.

 

  1. Vonatkozó legfontosabb jogszabályok:

 

A felek között létrejött szerződésre különösen az alábbi jogszabályok vonatkoznak:

  • évi CLV. törvény a fogyasztóvédelemről;
  • évi CVIII. törvény az elektronikus kereskedelmi szolgáltatások, valamint az információs társadalommal összefüggő szolgáltatások egyes kérdéseiről;
  • évi V. törvény a Polgári Törvénykönyvről;
  • 151/2003. (IX. 22.) Korm. rendelet az egyes tartós fogyasztási cikkekre vonatkozó kötelező jótállásról;
  • 45/2014 (II.26) kormányrendelet a fogyasztó és a vállalkozás közötti szerződések részletes szabályairól;
  • 19/2014. (IV. 29.) NGM rendelet a fogyasztó és vállalkozás közötti szerződés keretében eladott dolgokra vonatkozó szavatossági és jótállási igények intézésének eljárási szabályairól.